Kagoshima

Címkék: vonat fürdő Nagaszaki

2012.11.04. 12:32

Továbbálltunk Nagaszakiból, ma este már Kagoshimában vagyunk, ahol magas pálmafák nőnek, és egy bazinagy vulkán van a szálloda előtt. Aktív vulkán, persze. És ki is tört, párnapos ottlétünk alatt. De mivel a helyiek nem pánikoltak, így mi sem...

No de előbb: Nagaszakiban reggel volt egy pár szabad óra még a vonat indulásáig, így nekivágtunk a közelben lévő 400-500 éves templomok felkutatásának. Van egy Japán és egy kínai. Merthogy az Edo időszakban, Japán erősen feudális társadalmában igencsak zárkózott volt, de azért teljesen ők sem tudták volna elszigetelni magukat a világtól. Így a megoldás az volt, hogy Nagaszaki félig-meddig szabad kikötő lett, és a Portugálok, Kínaiak, Hollandok itt kiköthettek, és cserélhettek árukat. Így történt, hogy - mint azt már említettem - itt volt Japán legnagyobb keresztény közössége, de éppúgy a legrégibb kínai buddhista kolostora is. Egyszóval multikulti volt.

Mindkét templom csodás volt, főként elképzelni, ahogy romjaikból újraépítik őket a háború után. A nap csodája is a templomok kapcsán történt velünk, mert most először fordult elő velünk, hogy miközben térképpel a kezünkben tanácstalanul tájékozódva álltunk, egy japán hölgy egyenesen odajött hozzánk, és folyékony angollal megkérdezte, segíthet-e. Ezen olyannyira meglepődtünk, hogy mire észbe kaptunk, már az ő kezében volt a térkép, és keresgélte, mi is a helyes irány. Egészen eddig a tapasztalataink azt mondatták velünk, hogy ha eltévedünk, vagy nem találunk valamit, mindegy mit csinálunk, csak meg ne kérdezzünk egy helybelit! No ez most 99:1-re javította az arányt.

A vasútállomáson előbb egy sima gyorsvonatra szálltunk, ami itt olyan 120 km/h-val megy, folyamatosan. Elsőre ez is amolyan szuper-vonatnak néz ki, de mint megtudtuk, ez csak a kistesója. Merthogy 2 óra ilyen "zötykölődés" után jött a szuper-expressz. 7 kerek percünk volt átszállni, de megcsináltuk. Merthogy a japán vonatok tényleg pontosak.
A szuper-expressz kérem szépen velünk átlagosan 250 km/h-val száguldott, több, mint egy órán keresztül. A vonat maga kívül is és belül is erősen hajaz egy repülőgépre. Kívülről az áramvonalas test és a fehér csillogó borításon apró sötét gyöngysorként díszelgő lekerekített téglalap alakú ablakok, belülről pedig a fotelek és a burkolat, amely egy az egyben olyan, mint a repülőgépeken. No és persze a gyorsulás, ami ha nem is vészesen, de azért belenyom az ülésbe. Zajra egyáltalán nem zajos, a táj viszont szalad, már amikor látja az ember, merthogy a japánok hisznek a vízszint erejében, ezért ahol kell hidat építenek, ahol kell alagutat fúrnak. És természetesen ahol kell, zajvédő falat építenek. Így a kilátás 2/3-a takarásban volt, lévén ez az ország tele van hegyekkel.

A vonaton a kalauz amikor egy kocsi végébe ér és átmegy a másik kocsiba, még egyszer visszafordul, és meghajol. Amikor pedig elindul a vonat, az állomáson szintén minden vasutas meghajol neki. No nem csak ennek a vonatnak, mindnek. Ahogyan például a buszunknak meghajol a rendőr, amelyik segített kikanyarodni a szálloda elől...
És még valami: hiába a fejlettség magasfoka - italautomaták a vonaton például - itt még mindig egy fém bevásárlókocsi féleségben tolják körbe a kávét, mogyorót, szuvenírt... Tegye fel a kezét, aki emlékszik erre a MÁV-on! :o)

A szállodába megérkezve valahogy ma senkinek nem akaródzott kimenni az esőbe és sötétbe, szóval maradtunk. És mivel ez az első olyan szálloda, ahol van "wellness" részleg, megnéztük. A wellness itt a japán fürdőt jelenti. Hogy eljussunk odáig, már a szobában le kellett vetkőzni, és yukatát felvenni. Fénykép mellékelve, nagyon vicces. ;o) Majd a fürdőben teljesen meztelenre kell vetkőzni. A nagy csoda sajnos elmaradt, ugyanis ez nekik nagy szám, de mi budapesti fürdőzők azért láttunk már ezt-azt... No és ez azért alulmúlta a várakozásokat. Tulajdonképpen van egy darab szauna és egy merülőmedence, valamint egy 40 cm mély, 3x6-os 42 fokos melegvizes medence. Ennyi. És ez utóbbiban ülnek és áznak. Meztelenül. Semmi más. No mindegy, itt is voltunk, kipróbáltuk, láttunk meztelen japán férfiakat. Ez mondjuk nem biztos hogy kötelező elem az országlátogatásánál.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.